Müşterileriniz için 2 Harika Yeni Yıl Sorusu
Hoş geldin 2023. Hoş geldin Cumhuriyetimizin 100. Yılı.
Yeni yıl geldi, geçen yılı değerlendirme zamanı, yeni yıl için hedef belirleme zamanı, ….. zamanı.
Hedef her zaman gelir (yani satış) hedefi olmak durumunda değildir, yazılı sözlü ifade edilebilecek hedef listeniz olabilir. Hedeflerin S.M.A.R.T. olması ayrı bir mevzu olmakla beraber ilk akla gelen Satış olur malumunuz. Satışın zamanı yok, her zaman SATIŞ zamanıdır.
Çoğu şirket, yeni hedeflerini ve özellikle satış hedeflerini gerçekleştirmeye başlamak için her zaman baskı/stres altındadır. Aslında bu stres muhasebe departmanında da, pazarlama departmanında da, yani şirketin her yerinde hissedilir. Muhtemelen bunu siz de şirketinizde hissedebilirsiniz.
Bu hafta müşterileriniz ve potansiyel müşterilerinizle konuşurken, hepsinin de aynı stresi hissettiğini anlayın. Bu kötü bir şey gibi görünse de aslında sizin için harika bir açılış fırsatı da sunuyor. Bu ay konuştuğumuz şirketlerle/kişilerle şu şekilde görüşmeler yapabiliriz. Görüşmenin ilk hoş-beşinden sonra, her zaman bir numaralı şu soruyla başlamayı önerebilirim:
Sonra kendimi sessize (Mute’e) alıp not almaya başlarım, size de tavsiye ederim. Konuyu biraz daha açmak ve istediğim detayları elde etmek amcıyla, aşağıdaki gibi katmanlı/sıralı sorular sorabiliriz:
Müşterimi dinledikten ve üstteki katmanlama/detaylandırma sorularını sorduktan ve üç plan/proje hakkında notlarımı aldıktan sonra, ikinci soruyu soruyorum –
Bir kez daha sessiz (Mute) düğmesine basıp, yine notlarımı alıyorum. “Ah, bilmiyorum” şeklinde bir yanıt alırsam, bir kez daha şuna benzer katmanlı sorular kullanırım:
ve,
veya,
Şimdi burada kendi sorularınızı bulabileceğinizden, kendi işinize uyarlayabileceğinize de eminim, ana fikri anladınız diye düşünüyorum.
Önemli olan SORU(lar) SORMAK ve potansiyel müşterinizin ihtiyaçlarını DİNLEMEK.
Unutmayın, müşterileriniz ve potansiyel müşterilerinizin satış yapmak için ihtiyacınız olan tüm bilgilere sahip olduğunu ve SORULAR SORULARAK VE CEVAPLARINI DİNLERSENİZ hemen-hemen her zaman size söyleyeceklerini unutmayın.
Bu nedenle, sorularınızı hemen yazın, potansiyel müşterilerinizi arayın, toplantı ve sunumlarınızı ayarlayın ve onlara en iyi nasıl hizmet edip onlara nasıl satacağınızı onlardan dinleyin! Sonra da onların dediklerini yapın kâfi.
Müşterimizin ihtiyaçlarını karşıladık. Peki ya kendi şirketimizin?
Peki bu sefer kendi kendimize aynı soruyu soralım :
Bu yıl biz farklı ne yapacağız? Neyi farklı yapacağız?
İhtiyacınız olan dönüşüm çözümleri YSM, PİR ve JobAnalytics dünyasında sizi bekliyor.
Müşterilerimize sorularımızı sorduk, notlarımızı aldık, onlar bize ne yapacağımızı söyledi, yaptık ve satışımızı gerçekleştirdik. Müşterilerimizin ihtiyaçlarını çözdük, ya kendimizin?
Siz büyüdükçe ihtiyacınızı çözen ve ayrı bir online ve mobil çalışan şirket yönetim çözümüne ihtiyaç duymayacağınız ana iş süreçleri çözümleri CHARK ailesinde, CHARK web sitesinde. CHARK size yeter!
Tek yapmanız gereken https://chark.ysm.com.tr den şirket bilgilerinizi bırakmanız ve ekonomik bir çözüm ve ödeme planı ile bütçenize uygun şartlarda hayata geçirin. 7 Ocak tarihinde sona erecek olan kredi kartına vade farksız 6 taksit kampanyası fırsatından siz de şimdi yararlanın ve işinizi ateşleyin!