Tekliften önce kafa yorulacak konu > Müşterimiz, neden rakibinizi değil de bizi seçmeli?
vb. güven oluşturacak aşamaları teklif vermeden önce geçmelisiniz, geçmeliyiz. CLOSER’lar böyle yapar.
Çünkü müşteriler böyle konuları teklif almadan önce konuşurlar.
Tekliften sonra ise sadece fiyat konuşmak isterler.
Eğer satış eforumuzu teklif odaklı yürütürsek, satışı olumlu kapatmak (işi bitirmek) için fiyat kırmak dışında yapabileceğimiz fazla bir şey kalmaz. Yani YANLIŞ yapmış oluruz. DOĞRU olan fiyat odaklı değil DEĞER odaklı satış yapmayı öğrenmekten geçiyor.
Satış sürecimizi de Teklif odaklı değil Fırsat odaklı yürütmeliyiz.
Fırsatları çok iyi takip etmeliyiz. Gerekmesi durumunda da teklife dönüştürmeliyiz. CHARK CRM deki gibi tek tuşla değiştirebilmeliyiz.
Teklif verdim, şu kadar teklifim var demek pek manalı değildir, önemli olan satışı kapatmaktır.
Teklifin %60 hatta %70 ve üzeri olanı gerçek pipeline dır yani gerçekte takip edilmesi gereken listedir. Listenin adıdır, sonuçlanana kadar bu hafta, bu ay, bugün olumlu sonuç (CLOSE) alana kadar “müşterinin kapısında yatılacakların” isim listesidir.
Teklif ve Sözleşme sadece işin kağıt kısmıdır. Tabiî ki sunum da teklif de sözleşme de son derece profesyonel ve kurumsal olarak hazırlanmış olmalıdır. Onu yardımcınız, asistanınız da şirket standardınıza göre hızlıca hazırlayabilir ve de müşteriye gönderebilir. Yeter ki doğru ve hatasız, eksik ve de basit, kola anlaşılır da olsun!
Ustalık teklif vermek değil, satış yapmaktır.
Usta satışçı (biz CLOSER diyoruz) satışın psikolojisini bilen, satışı en kısa sürede ve en yüksek DEĞER (sizin için yüksek tutar müşteri için yüksek sonuç) ile sonlanmış olmasıdır.
Müşterimizi fiyat odaklı düşünmekten DEĞER (kayıp, kazanç, zaman, hız, doğru ve anlık karar, ….., ….) odaklı düşünmeye geçirirsek fiyat ve ödeme koşullarlı yani nasıl ödeyeceksiniz şeklinde konuşmaya başlarız.
Bu da CLOSING (yani satış kapatma) olur, biz de SATIŞÇI değil CLOSER oluruz.
“İnsanlar kendilerine bir şey satılmasından hoşlanmazlar, ama satın almaya bayılırlar…” sözünü çok kullanırız bilirsiniz. Jeffrey Gitomer’in bu meşhur sözü bize şunu öğretiyor. Siz satmayacaksınız, Müşteriler kendileri alacaklar, o moda girecekler. Söylemesi kolay yapması zor olan bir şeyden bahsediyoruz elbette!
İddialı Satış > İddialı CRM ister sözümüzü de hatırlarsınız..
İddialı CRM’in adı CHARK CRM’dir.
CHARK Türkiye’nin ilk B2B Online Kurumsal yazılımlarından biridir. İçinde Pazarlama ve Satış ile ilgili bir çok know-how ve tecrübenin yazılım içine gömülü olduğu bir ÇÖZÜM olarak düşünün CHARK CRM yazılımını. Satış Eğitimi ile de destekliyoruz isteyen müşterilerimizi. Bu BLOG yazımızdaki değerli bilgiler gibi.
Satışı ve Müşterileri, Müşteri İlişkilerini yönetmek için de mutlaka CRM yazılımı kullanın.
CHARK CRM kullanın!
CHARK CRM yazılımıyla üst yönetim ve satış yöneticileri satışları daha kolay izler, satış ekipleri de daha verimli çalışırlar.
CHARK CRM ile birlikte ayrıca ek modül olarak; e-SMM, e-Fatura, E-Arşiv, e-İrsaliye, e-Banka Ekstre, e-Tahsilat, e-Mutabakat gibi Ön Muhasebe ve entegre e-Maliye e-dönüşüm modüllerini kullanabileceğiniz gibi ayrıca Satınalma, İnsan Kaynakları, Üretim (MES), Görev Yönetimi, Teknik Servis gibi bir çok ek paket ve ek modülü de kullanabilirsiniz. 1, 2 veya 3 yıllık SaaS lisanslama modeliyle de her bir paket ve modülü kullanacağınız kişi sayısı kadar ayrı-ayrı alabilirsiniz. 2 kişi Ön Muhasebe 4 kişi CRM, 1 kişi Satnalma, 3 kişi Üretim, 1 kişi Teknik Servis gibi.
Win-Win kazanmak isteyenler buyurunuz!
İster Müşterimiz, isterseniz de Bayimiz olabilirsiniz!
Mevcudu Korumak, İşinizi Geliştirmek, Kontrollü Büyütmek ve Hızlı Sonuç Almak için
HEMEN YSM BULUT ailesine siz de katılın, çözümleri inceleyip başvurunuzu yapın!