Satış bir müşteri veya müşteri adayıyla yakaladığımız fırsat(lar)ı, teklif(ler)e çevirip müşteriye ulaştırarak onlardan siparişlerini almak, teslim etmek, faturalamak ve tahsil etmektir. Bir Müşteri İlişkileri (CRMCustomer Relationship Management) yazılımı (örneğin CHark Online CRM modülü gibi) ile tüm müşteri aktiviteleri ve satış süreci (Fırsat>Teklif>Sipariş) takibini, bunun irsaliye, fatura, e-fatura ve ödeme kayıtlarını takip eden ön muhasebe modülleriyle kolaylıkla yönetebilirsiniz.
Fiyat İtirazını Satışa Nasıl Çeviririz?
Satışçı Olarak Neler Yapmalı, Nasıl Cevaplamalı ve Satışı Olumlu Kapatmalıyız?
Müşteri bir şeye itiraz ettiğinde, olumsuz da olsa bir görüş bildirdiğinde, önemli bir şeye temas ettiniz demeliyiz. Çünkü söylediği şey onun için önemli olabilir, önemli olduğu için söylemiştir diye düşünerek ele almalı ve söylediğinin önemli olduğunu, takdir ettiğimizi müşterilerimize görüşme esansında göstermeliyiz, hissettirmeliyiz.
Müşterilerimizin bize güvenmeleri için yaşadıkları;
korkuları,
belirsizlikleri ve
tereddütleri
tam ve doğru anlağımızdan, bunları bitirip, çözenin biz olduğumuzu bilmelerini sağlamalı ve hem teknik hem de ticari açıdan müşterinin faydasına üretilecek çözümün, onun fiyat ve performansının da en optimum seviyede olduğundan
Müşterilerimizin, müşteri adaylarımızın emin olmaları gerekir.
Müşterilerimize kulak vermek aramızdaki bağları daha da güçlendirir.
Bize karşı duyulan şüphe de ortadan kaldırılmış ve niyetimizin sorgulanması da engellenmiş olacaktır.
Satışta en çok karşılaştığımız İtirazların başında fiyat itirazı geliyor ve satış görüşmelerinin doğal bir parçası haline gelmiştir.
Sık sık
duyarsınız “Fiyatınız pahalı”.
İstisnasız her şirketin müşterisi hep bu soruyu sorar.
Satışta fiyat itirazlarla devam edeceğiz bu blog yazımızda ayrıca sizlere,
Satışın takibi,
Müşterinin yönetimi,
Müşteriyle sağlanan tüm ilişkilerin (aktivitelerin) yönetimi,
Fırsat>teklif>sipariş>sözleşme>irsaliye>fatura>tahsilat vb. tüm satış ve ön muhasebe süreçlerinin
planlama, takip, kontrol ve yönetimi için size CHark Online İşletme Yazılımları Platformu içindeki yazılımları tavsiye ediyoruz.
Müşterileriniz 5 sebepten sizin verdiğiniz fiyatı 5 farklı kritere göre
değerlendirirler.
Bütçe
Yetki
Fayda(Değer)
Rekabet(Rakipleriniz)
Aciliyet(hissi)
Kök Nedeni Bulmak
Müşteriniz fiyatınız çok yüksek diyorsa şu 2 soruyla bu fiyat itirazının
kaynağına (sebeplerine) ulaşılabilir:
Bu çalışma/ürün/iş için …….. TL’nin yüksek olduğunu mu düşünüyorsunuz?
Verdiğimiz fiyatımızı bir kefeye koyduğunuzda, diğer kefeye ne koyuyorsunuz? (Fiyatımızı neyle karşılaştırdığınızda yüksek buldunuz? Referans olarak neyi aldınız? Neye göre yüksek buldunuz?)
Eğer size cevap olarak ayırdıkları bütçeden kaynaklı olarak yüksek bulduğunu söylüyorsa müşteriniz:
Bu bütçeyi hangi verilerle ve nasıl oluşturduklarını sormalı ve öğrenmeliyiz. Size söyledikleri bütçeyi nasıl belirlediklerini öğrenmeliyiz(Hesaplama şekli gerçekçi mi? Ehil bir kişi mi hazırladı? Hesaplama şekli ve kriterleri neler?).
Sunduğunuz ürün ve hizmete karşılık olarak nasıl bir sonuç almak, aradaki (bütçeledikleri) fiyat farkını kapatırdı? (Bu soruyla aslında müşterinin beklentileri netleşecek ve size de söylemiş olacak. Bizden bekledikleri şeyi öğrendikten sonra, bunları onlara verebileceklerini kanıtlamamamız gerekiyor.)
Beklenti ve Taviz Denklemi
Müşteriye beklentilerini kanıtlamayı rakamlarla, somut örneklerle,
referans müşteri veya uygulamalarla ortaya koymalıyız.
Ortada bir fiyat farkı varsa ve siz gerçekten yukarıda kaldıysanız,
bunun sebeplerini rakamlara ortaya koymalı ve ne gibi kazanımlar elde
edeceklerini müşterilerimize göstermemiz gerekecektir. Eğer sonuçta toplu alım,
uzun süreli sözleşme veya peşin ödeme gibi sizi fiyat indirimine teşvik edici
bir şey önermiyorsa, dik durup, fiyatınızdan asla taviz vermemelisiniz. Karşılığı
almadan verdiğiniz her taviz, sizi, ürününüzü, şirketinizi güçsüz ve zayıf
gösterecektir. Her şeyden önemlisi güven kaybettirecektir.
Size Düşen Görev
Tüm bu durumlarla karşılaşmamak için size düşen görev: Fiyatı doğru belirlemektir. Sizin fiyatınız doğruysa (ki, gerekçelendirebildiğiniz sürece yani “fiyatımız böyle çünkü …” diyerek sebepleriyle ikna edebildiğiniz sürece her durumda her fiyat doğrudur.
Müşteriye sadece tek fiyat değil, iyice çalışılmış, farklı bütçelere
sahip, alternatif fiyatlar hazırlamalısınız. Bütçelere uygun fiyatlar
sunmalısınız, alternatifler bunu sağlayacaktır.
Verdiğiniz her taviz için müşteriden bir adım atmasını
beklemelisiniz. Her adımda da tüm satış
ve müşteri ilişkileri bir programla, hatta YSM ürünleri gibi online işletme
yönetimi ve CRM yazılımıyla yürütün.
Pazarlamada her ürünün bir USP mesajı (Eşsiz Satış Teklifi ve Temel
Satış Vaadi) olmalı denir bilirsiniz.
U, S ve P harflerinden oluşan USP hakkında kısa bilgilendirme ile
başlayalım.
Unique (Eşsizlik, Farklılık) : Tanıtımı yapılacak olan ürünün kendisinde olan, rakiplerinde olmayan özelliğini ifade eden kavramdır.
Selling (Satış) : Tüketicide bir ihtiyaç uyandırıp ürünü alma dürtüsü yaratarak tüketiciyi harekete geçirmeyi anlatır.
Proposition (Vaat, Teklif) : Bir ürünün kullanımı sonrasında tüketicinin kullanmış olduğu ürün dolayısıyla elde edeceği fayda teklifi, rakip ürünlerin hiçbirinde böyle bir fayda elde edemeyeceğine ikna eden vaattir.
İyi bir USP mesajı, müşteri zihninde yer eder ve ilk fırsatta aklına
siz gelirseniz satışa bir kapı açılır.
Araştırmalar gösteriyor ki bir
satış ortalama 4.5 adımda biter.
Satış takip ister.
Satış takip sisteminiz,
uzaktan/evden çalışmaya uygun, online çalışan CRM yazılımınız var mı?
Satış hızınızı geliştirebilir ve daha çok satış fırsatını ve teklifini CHark CRM yazılımı ile kapatabilirsiniz. Üstelik daha yüksek tutarlarda ve daha kısa sürelerde.
Bunun için YSM Bulut Akademi Satış
ve İş Geliştirme hizmetlerimizden de yararlanabilirsiniz.
Pazarlama bir hedef kitlenin psikolojisi ile ilgilendiği için sosyoloji, satış ise nokta atış yaptığınız müşteri kontak kişisinin psikoloji’si ile ilgilenir. Pazarlamacılar sosyoloji, satışçılar ise psikoloji çalışmalıdır.
YSM Bulut Akademi olarak biz de Satışın Psikolojisi alanında içerikler üretmeye ve bunu bayilerimizle, müşterilerimizle İş Geliştirme başlığı altında paylaşmaktayız.
Başarı IQ ve EQ birlikte uyumlu
(aligned) bir şekilde işlerse gelir. Holding’ler, büyük gruplar, Yönetici Geliştirme
programlarında özellikle EQ konusuna önem verirler.
Bilindiği üzere satınalmanın %94’ü
soyut (duygularla) sebeplerden %6’sı ise somut nedenlerden dolayı gerçekleşir.
İnsanlar bir şey satılmasına çalışılmasını sevmezken, kendileri almaya bayılırlar.
Satın Alınan: Beklentilerdir. Yönetilen de beklentilerdir.
Beklentiler : Faydalardır. Katma değerdir.
Siz satamazsınız, onlar alırlar. Çünkü insanlar kendisine bir şey satın almasını sevmezken kendi seçimiyle almaya bayılırlar.
Bu sebeple sizin göreviniz :
Müşterinin probleminin çözülmesi için onun sizin ürününüzün/hizmetinizin satın alınmasına yardımcı olmaktır.
Satın almayı (yani satışınızı) kolaylaştırmaktır. Satışı hızlandırmak ve aynı sürede daha fazla olumlu satış kapamaları yapmaktır.
Tekrarlayalım “Satış bir süreçtir. Satış takip ister.”
En iyi Satış Takip ve Müşteri Yönetim yazılımlarından biri de CHark ürün ailesidir.
CHark CRM hakkında detaylı bilgi için sayfamızı inceleyebilirsiniz.
CHark da sadece CRM yoktur. İsterseniz Ön Muhasebenizi CHark ile yönetebilir, e-Dönüşüm yasal zorunluluklarınızı kolaylıkla ve güvenle yerine getirebilirsiniz.
Diğer CHark modülleri için sayfamızı inceleyebilirsiniz.
Bu yazıyı faydalı bulduysanız, daha fazla kişiye ulaşması için paylaşır mısınız?
Firmamız, web sitemizi ziyaret eden kullanıcılar ve kullanıcıların web sitesini kullanımı hakkındaki bilgileri teknik bir iletişim dosyası (Çerez-Cookie) kullanarak elde edebilir. Bahsi geçen teknik iletişim dosyaları, ana bellekte saklanmak üzere bir internet sitesinin kullanıcının tarayıcısına (browser) gönderdiği küçük metin dosyalarıdır. Teknik iletişim dosyası site hakkında durum ve tercihleri saklayarak İnternet’in kullanımını kolaylaştırır.
Teknik iletişim dosyası, siteyi kaç kişinin ziyaret ettiğini, bir kişinin siteyi hangi amaçla, kaç kez ziyaret ettiğini ve ne kadar sitede kaldıkları hakkında istatistiksel bilgileri elde etmeye ve kullanıcılar için özel tasarlanmış kullanıcı sayfalarından dinamik olarak reklam ve içerik üretilmesine yardımcı olur. Teknik iletişim dosyası, ana bellekte veya e-postanızdan veri veya başkaca herhangi bir kişisel bilgi almak için tasarlanmamıştır. Tarayıcıların pek çoğu başta teknik iletişim dosyasını kabul eder biçimde tasarlanmıştır ancak kullanıcılar dilerse teknik iletişim dosyasının gelmemesi veya teknik iletişim dosyasının gönderildiğinde uyarı verilmesini sağlayacak biçimde ayarları değiştirebilirler.
chark.ysm.com.tr sitesiden kullanılan çerezler
Google Analytics
Google Analytics, ziyaretçilerin web sitelerinde ve uygulamalarında neler yaptığını web sitesi ve uygulama sahiplerinin anlamasına yardımcı olan, Google’ın ücretsiz analiz aracıdır. Ziyaretçilerin kimliklerini tespit etmeden bilgi toplamak ve web sitesi kullanım istatistiklerini Google'a bildirmek için bir dizi çerez kullanabilir. Google Analytics tarafından kullanılan ana çerez ‘_ga’ çerezidir. Analytics çerezleri ve gizlilik bilgileri hakkında daha fazla bilgi edinin.
Google Ads
Google, Google Arama gibi Google mülklerinde reklamları özelleştirmeye yardımcı olması için NID ve SID gibi çerezleri kullanır. Örneğin, en güncel aramalarınızı, bir reklamverenin reklamlarıyla veya arama sonuçlarıyla önceki etkileşimlerinizi ve bir reklamverenin web sitesine yaptığınız ziyaretleri hatırlamak için bu tür çerezleri kullanırız. Bu kullanım, size Google'da özelleştirilmiş reklamlar gösterilmesine yardımcı olmaktadır. Daha fazla bilgi için tıklayınız.
Facebook
Facebook çerezleri, facebook hesabınız varsa, site ve uygulamalar dahil olmak üzere Facebook ürünlerini kullanırsanız veya Facebook ürünlerini kullanan siteleri veya uygulamaları (Beğen düğmesi ve diğer Facebook Teknolojileri dahil) ziyaret ederseniz, kullanır. Çerezler, Facebook'un Facebook ürünlerini size sunmasını ve kayıtlı veya giriş yapmış olup olmamanızdan bağımsız olarak, diğer internet siteleri ve uygulamaları kullanımınız dahil olmak üzere sizin hakkında aldığı bilgileri anlamasını sağlar. Çerezleri; kimlik kontrolü, güvenlik ve site bütünlüğü, reklamlar, tavsiyeler, ölçüm, analiz ve raporlama için kullanır. Facebook gizlilik ilkeleri için tıklayınız.